Het fietsparadijs - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu Het fietsparadijs - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu

Door: Kelly Derkx

Blijf op de hoogte en volg Kelly

02 December 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Het fietsparadijs

Hoi An is een dorpje waar je even terugspringt in de tijd.
Een oude havenstad uit de 15e eeuw met popperige gammele huisjes en een rijke geschiedenis. Het enige wat recent is toegevoegd, is een flinke dosis toerisme.
De locale Vietnamezen zijn getransformeerd tot gelukszoekers en proberen de vele toeristen van alles aan te smeren. Ze roepen constant met een wel heel lief kinder stemmetje en puppy eyes "helllooooo miss, looking is for free??"
Toch is Hoi An één van onze liefdes in Vietnam. De charme van het autoloze centrum, de oude straatjes langs het water versierd met kitscherige lampionnetjes, de vele restaurants met fantastisch eten. En als kers op de taart het prachtige strand waar we onze eerste echte luie chill dag op een strandbedje hebben doorgebracht. (Met vers gegrilde reuze gamba's uiteraard)

Één van de dingen waar mijn Hollandse hart een klein vreugde sprongetje van maakt is: fietsen door Vietnam. En laat nou net ons heerlijke boutique hotel deze gratis uitlenen.
Op een schattig te klein rose fietsje mét fietsmandje cruisen we dutch style door Hoi An. Op de drukkere wegen toetert al het verkeer om ons heen er druk op los. De vrouwtjes langs de wegen roepen constant van alles naar ons toe "Helllllooo, come take a look! You want massage?" Met een dikke grijns op mijn gezicht laat ik mijn fietsbel luid afgaan bij elke vorm van contact terwijl Martijn met hetzelfde kinderachtige stemmetje telkens zwaaiend "helllooooo!" terug roept.
Voor ons maakt het niet uit, wij zijn dolgelukkig met onze bikes en willen nog maar een ding: fietsen door Hoi An....

• 02 December 2015 - 11:08

Marjo Bos:

Weer een heerlijk verhaal. Geniet nog van de laatste dagen!

• 02 December 2015 - 11:37

Mama:

Hallo lieve kids,

Wat fijn dat jullie zo heerlijk genieten!
    Leuk om te lezen.
    De vissen leven allemaal nog en met de katjes gaat het prima!
    Alvast een hele goede terugreis en tot snel,

Kus en pootjes xxx

liefs,

Mup & Mamu
    Puk en Lara

• 02 December 2015 - 13:27

Padre:

Hoi An, Maly&Tinus, wat moet het toch heerlijk zijn om
    In zo'n oude stad uit de 15e eeuw te genieten, lekker rond fietsen, de ultieme
    Sfeer proeven van lekker eten en mooie uitzichten.
    Jullie zijn FANTASTICH bezig, hebben ook mee kunnen liften op jullie prachtige reis, prachtige foto's en video's.
    De trip zit er bijna op, maar pluk alle mooie uurtjes daar met lekker eten,

• 02 December 2015 - 13:50

Padre:

Deel 2, papier was op

• 02 December 2015 - 15:54

Jan Bos:

Kelly is nog steeds een goede schrijfster en nu dus ook regisseur. Tour of Duty is meesterlijk goed.