Aliens from Flatland - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu Aliens from Flatland - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu

Aliens from Flatland

Door: kellyderkx

Blijf op de hoogte en volg Kelly

21 December 2007 | Indonesië, Batavia

Onze reis heeft 4 dagen stilgelegen. Roos was ziek geworden in Samarinda (DE stinkstad)
Na een bezoek in het ziekenhuis bleek dat Kulap een sammonella en thyfus bacterie had. DE Thyfus! Hebben wij dat?
We hebben gezellig 4 dagen in bed gelegen.
Samarinda zit vol met enge mannetjes dus ik ging het er maar niet op wagen om daar in m'n eentje aan de wandel te gaan.
Thank god..ons hotel had maar liefst 3 filmkanalen! Yeah baby!
We hebben onze dagen gevuld met filmpjes kijken en de roomservice platbellen MOEWHAHAHA! Ze werden gek van ons!
Na 4 dagen lui en ziek zijn begonnen we een beetje gek te worden.. Gek van de muggen, het hotel, die stinkkamer, de roomservice, het verstopte toilet en gek van de filmpjes!
We waren dolgelukkig toen Roos weer een beetje fit genoeg was om weer verder te reizen.
Met pijn in onze ogen van het daglicht waagden we ons weer in de bewoonde indo wereld.

Ze werken hier met taxi lijnbusjes.
Deze busjes zijn niet bepaald van het type Connexion. De busjes lijken gebouwd te zijn voor dwergen.
Het deurtje waardoor je naarbinnen klimt is ongeveer zo klein als de helft van mijn lichaam...
Dan zitten er allemaal mensen ingepropt en komen Kulap en Maly er nog even gezellig bij...
Natuurlijk wel met onze bagage; 2 uge backpack tassen, 2 nog zwaardere rugtassen( raadsel), 2 flessen water, en een zak met eten.
Probeer dan maar eens een beetje normaal in zo'n dwergenbusje te komen..dat gaat dus NIET!
Na een aantal keer vloekend in zo'n busje te zijn gekropen heb in m'n tactiek ontwikkeld:
Zodra het dwergenbusje stopt gooi ik zo hard als ik kan al m'n bagage naar binnen, ( het moet ook nog eens allemaal snel snel snel want busje moet nog meer dwergen oppikken..) Vervolgens gooi ik dan mezelf naar binnen.
Wel tot ergernis van alle dwergen die op dat moment in dat busje zitten en alles op hun voeten krijgen gesmeten. Maar het maakt me allemaal geen fuck meer uit! Dit is nou eenmaal een harde wereld, get used to it dwergpeople!
Als ik dan eindelijk zit (met m'n kop tegen het plafond) ga ik alles rustig op z'n plek zetten onder het toezicht van alle dwergen.
Die vinden mij maar raar..

Er zijn hier in Borneo maarliefst 2 toeristen, en dat zijn wij!
Overal waar we komen worden we aangestaard .
Er wordt naar ons gekeken alsof we 2 aliens zijn, 2 leuke aliens, dat wel.
We verzinnen allerlei truukjes om te voorkomen dat we teveel worden lastig gevallen; Zo zijn we regelmatig twee prinsessen uit 'Flatland' so respect for the princess!
Als me gevraagd wordt of ik een vriend heb laat ik snel m'n ringvinger zien..."oohh you married..OK" en weg is ie! hahaha
Heel bizar was een bezoekje aan een soort van shopping plaza. Daar werd er naar ons gewezen, er werd gefluisterd en er werd gevraagd of we met ze op de foto wilden.Als ik rustig stond te 'shoppen' dan stond er een groepje kinderen achter me naar me te kijken. Als ik dan weg liep gingen ze met me mee..soort van groupie's! Maarja, zoals Madonna ook altijd zegt; je went er vanzelf aan!
(PFFF)

Ik wilde op deze reis heel graag het 'Niet- toeristische Indonesie' meemaken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nu een beetje genoeg van heb meegemaakt.
Het 'niet- toeristische' houdt in:

- niemand verstaat je
- toerist= alien
- eten= diarree
- water= sammonnella
- chil restaurant= er niet
- Billy's oooveral
- miljoenen muggen (en geen lieverdjes)
- dwergentaxi's
- wegen zijn kuilen
- schokdempers nog niet uitgevonden
- vol is niet vol

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven!
Ik ben blij dat ik ook dit 'deel' heb gezien. Het is iets waardoor je goed de reality van de luxe thuis ervaart.
Maarrr we krijgen wel een beetje heimwee naar het laidback toeristische Bali sfeertje.
Daar kijkt niemand raar op van een blondy of een Macdonalds!
Ja! het is tijd voor surfen met een cocktailtje op het strand! Morgen vliegen we terug naar Bali en dan richting Lombok...zet maar alvast een borreltje voor ons klaar Lombok-people!

  • 21 December 2007 - 11:37

    BRO:

    Hey kwellebel, de bezorgdheid begon een beetje te spelen hier, met een zieke roos in een enge stad.
    Als je nog een dag had gewacht had mama naar je toe gekomen om te kijken of alles goed met je ging (ze was dan waarschijnlijk ook heel boos op je geworden, je kent mama toch :P) (geintje mam)

    Ben blij dat jullie weer verder kunnen, klinkt goed allemaal.
    Laat jezelf maar even lekker verwennen hoor, niks mis mee!

    Groet Pat

  • 21 December 2007 - 11:37

    BRO:

    PS, schrijf een boek, lig in een deuk van die verhaaltjes!

  • 21 December 2007 - 14:51

    PAPA:

    Poehe dat was ff bille knijpen,maar de goden zijn jullie gunstig gestemd,gauw wegwezen uit dat = gebied,lekker naar Bali en je borreltje staat klaar,en wij proosten op jullie,en een gezonde voortzetting van jullie trip.Toi Toi.

    Papaverxxxxxxxxxxxxxxxxjes

  • 22 December 2007 - 08:43

    Mama:

    Hee Maly,

    Ben er nu wel aan gewend hoor dat er wat pauze's zitten tussen de berichtjes.
    Fijn dat Kulab weer een beetje is opgeknapt!!
    Hier vriest het en is het af en toe een beetje witte wereld.
    Je zal het wel koud hebben als je terug bent.(verwarming op 30 graden??)
    Nog maar een paar dagen voor kerst, we missen je nu al maar hoop dat je lekker kan surfen en chillen in de zon!

    Kus van Mup, Joep( een pootje) en mama
    XXX

  • 23 December 2007 - 10:22

    Padres Di Kulap:

    En toch is dat de echte wereld, in alle landen buiten Europa, VS en Ozz is er weinig luxe en leven dat wij normaal vinden. Maar al die ontberingen is natuurlijk wel even wennen, en ook niet waar je voor kwam. Zoek nu dus maar even de leuke dingen op zodat jullie als je terug komt ook nog relaxte herinneringen hebt. Trouwens je schrijft heel leuk. houwen zo.

    kus Ben & Rita & Seb & Tajlle niet te vergeten.

  • 24 December 2007 - 10:02

    Cora Haasbeek:

    lieve Kelly leuk om je mailtjes te lezen wij wensen jou leuke Kerstdagen en een fantasties 2008 dikke kus van Alex en Cora.

  • 24 December 2007 - 17:04

    Noortje:

    Lieve Kel,

    Hele fijne Kerstdagen daar ver weg!

    Dikke kus, Noor.

  • 24 December 2007 - 22:03

    PAPA:

    Kelly en Roos een heel mooi kerstfeest daar,ik hoop met gezelligge mensen[toeristen] om daarmee gezellige dingen te wissen,yoh ho my princessen!

    Gr Papaverxxxxxxx
    *****************************************
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  • 25 December 2007 - 16:13

    Lourens:

    Hoi Kel, jammer van het ziekzijn van Roos, maar ik hoop dat jullie straks toch met genoegen terugkijken op ook dat deel van de reis. Zo heeft het in elk geval bij mij wel gewerkt. Hele fijne feestdagen toegewenst!!

  • 26 December 2007 - 15:03

    Vera:

    Hey Kelly
    Hoe gaatie? Ik vind die verhalen van jullie reis echt super.Zo maak je wat mee.Genietse nog en natuurlijk een avontuurlijk en gezond uiteinde.
    xxxVera

  • 27 December 2007 - 01:02

    Karen Wakker:

    Hi Kel,
    Je hebt het zo te zien en te lezen erg naar je zin! Fijn. Ik wil je uit het koude NL hele fijne feestdagen wensen daar zo ver weg...
    Dikke kus
    x K

  • 27 December 2007 - 13:08

    Joanne:

    Hahahha!! Zo leuk weer!
    Alvast een gelukkig nieuwjaar!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

vrijwilligerswerk in Nepal!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

"Zen- Bootcamp"

10 Juli 2010

Geef mij maar olifanten...

25 Juni 2010

On top of the world

08 Juni 2010

Een nieuw avontuur

29 Mei 2010

Ik hou ervan
Kelly

Dag lieve vrienden en familie! Leuk dat jullie mijn reisavonturen lezen!

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 61368

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 10 April 2020

Bali & Nieuw Zeeland

02 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Colombia

05 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Japan

25 November 2017 - 05 Januari 2018

Bali & Australië

18 November 2016 - 12 December 2016

Costa Rica 2.0

13 November 2015 - 05 December 2015

Vietnam

08 November 2014 - 03 December 2014

Costa Rica

04 April 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Zuid- Afrika

14 April 2010 - 02 Augustus 2010

vrijwilligerswerk in Nepal!

Landen bezocht: