THE SMILE - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu THE SMILE - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu

THE SMILE

Door: kellyderkx

Blijf op de hoogte en volg Kelly

14 December 2007 | Indonesië, Batavia

We verlaten Ubud en reizen richting Java, om vervolgens naar Borneo te vliegen.
Als we aankomen bij het busstation van Denpasar moet ik even slikken. Het is de eerste kennismaking met de echte Indonesische wereld na het veilige toeristen- Kuta en Ubud.
Overal hangen mannen rond en er is serieus geen 1 toerist te bekennen.
Ik zet mn lelijkste kop op en loop stoer door de mannenmeute op zoek naar een zitplekje.
De bus zou zo komen, is ons net verteld....
Na 5 hele lange uren komt die ****** bus eindelijk aankakken.
In die 5 uur waren Roos en ik DE attractie van het busstation. Maarja dat is ook niet zo gek als je als enige blanke blondie tussen al die pinda's rondhuppeld!

Alle busschauffeurs hier hebben het Dakar-race gevoel goed te pakken. Soms heb ik het idee dat ze vergeten zijn dat ze een volgepropte bus besturen en niet een mini-cooper...
Kulap en Maly hebben de eer om op stoel nummer 1& 2 te zitten. Dan kan je lekker meekijken door het grote raam met de busschauffeur..
Geloof mij, dat is leuk in Nederland maar hier kan je maar beter achterin zitten en niet doorhebben dat het 10x bijna-net-niet fout gaat!
Als een gek scheurt de bus door alle bochten; inhalen in de bocht, brommers van de weg snijden, overstekende koeien, kippen, honden, eenden, niets is hier te gek!
Elk uur dat voorbij gaat voelt als mn laatste.
Om het feestje nog even compleet te maken rijden we langs een uit de bocht gevlogen bus..( ja precies zo'n zelfde!)
Met de neus naar beneden in een sloot en de kont omhoog..
Roos en ik kijken mekaar aan en tegelijk roepen we: OOOHH NOOOO!!! Dan krijgen we weer de slappe lach.
Die hebben we hier regelmatig met al die gekke situatie's.
De busreis zou ongeveer 16 uur duren.. Inclusief een boottocht van Bali naar Java.
Tot onze verbazing gingen we met bus en al op de boot.
Op de boot worden alle bussen en trucks als Tetris in mekaar gepropt. Als je geen maatje 38 hebt, dan heb je lekker pech.. dan pas je niet door het deurtje van de bus dat maar 20 centimeter open kan dankzij de trucks die aan beide kanten tegen ons aan staan geprakt.
Met een licht claustrofobisch gevoel duw ik mezelf door het deurtje. Achteruitlopend zoek ik mijn weg (omdraaien gaat niet!)
Ik schiet keihard in de lach wanneer ik vast kom te zitten met mn rugtas tussen 2 trucks. Waneer er ook nog pis op mijn voeten druipt van een wagen vol met stieren kan mijn dag niet meer stuk!
Terwijl ik een uitgang zoek zie ik het al helemaal voor me dat er een truck naar achteren rijdt en ik gecrushed wordt tussen de stierenpis-kar en een bus..Oeps handrem vergeten! Haha!
Na een potje mini monopoly op het dek van de boot, aandachtig gevolgd door alle Indo's, komen we aan op Java.
Het is 11 uur, we zijn super gaar en moeten nog uren in the bus from hell.
Na 10 uur billen knijpen van de angst besluiten we dat we het niet meer trekken.
We wijzigen ons reisplan en stappen uit in de eerstvolgende stad Surabaya. Het is 3 uur s'nachts en we stappen uit de bus midden in een taxi-mannen chaos.
" You want taxi miss?" en dat 20x door mekaar. Ons Art market trauma komt weer naar boven..
Als een team schreeuwen we tegelijk: " Give us one ****** minute!"
Vervolgens laten we alle taxischauffeurs op een rijtje staan en kiezen de leukste uit; It's your lucky day mate! Jij mag ons rijden! haha! Soms moet je een beetje misbruik maken van je blondyness!
Als we aankomen bij een hotel om 4 uur s'nachts blijkt dat we pas om 6 uur geholpen kunnen worden..
We stortten neer op een gare bank in de lobby. Tegenover ons ligt de staff van het hotel lekker te snurken op de bank..
We besluiten dat dit een goed moment is voor een DVD tje op de mini player.
En daar zitten we dan, 5 uur s'nachts, uitgeteld, attacked door killer muggen, met het gesnurk van de staff, lekker naar Surf's up te kijken.
Roos en ik kijken mekaar aan en daar is ie weer..: The SMILE.. want hoe verrot we ons soms voelen, we proberen er altijd wat van te maken.

  • 14 December 2007 - 11:16

    Joanne En Anita:

    Superleuk verhaal weer Kel!
    Echt gelachen!
    Dikke kus en heel veel plezier nog!!

  • 14 December 2007 - 13:09

    Martijn:

    Moppie zei toch dat je avonturen ging beleven alleen je tropen helm nog :]
    MIS JE XXXXX

  • 14 December 2007 - 13:13

    Mirella:

    ga toch eens wat doen met die schrijverskunsten van je, het lijkt net of ik zelf in die bus zat!

    leuk dat je weer aan t reizen bent. je doet t beter als ik........ik roep ook al jaren dat ik wil reizen en wat doe ik een full time baan voor de klas nemen!

  • 14 December 2007 - 15:45

    Tanja:

    Haha, wat een mooie verhalen Kel! Heel veel plezier nog...

    Xxx

  • 15 December 2007 - 08:26

    Rens:

    Hoi Kelly and Soulmate.

    Dit is echt genieten zo op een vroege koude ochtend op Amsterdam Centraal Station.
    Ik hoor net van je vader dat je al lang en breed vertokken bent en dat het verslag van je reis weer te bewonderen is op deze site. Respect!!!!!
    Ga zo door Kel en je zult spinazie eten, of iets anders natuurlijk, want ze hebben er veel en lekker, maar spinazie zullen ze niet eten in Indonesie.
    Geniet met volle teugen en schrijf alles wat je meemaakt maar mooi op, dan genieten wij hier ook een beetje van je geweldige reis.

    Groetjes en tot ziens.

    Rens (ook aan een beetje warmte toe)

  • 15 December 2007 - 08:31

    PAPA:

    Meiden wat een belevenissen,het wordt tijd voor een mooi Ctje met mooie golven en een lekkere cocktail,take care.....
    P.S Patrick&Isti zijn verhuist en zitten er mooi bij.
    Gr xx Papaver

  • 15 December 2007 - 09:34

    PAPA:

    Haai Kelly &Roos,
    Jullie hebben van Rens{sauna}als kerstcadeautje plaatsing gekregen van 100 foto,s en 2 video's die jullie op het net mogen zetten,we zijn benieuwd en wachten spannend weer af.....toedeloe.

    Papaver

  • 15 December 2007 - 11:05

    Gijs:

    Hoe cool is dit dan!!
    Ik word er helemaal jaloers van!!!
    (dat rijmt)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

vrijwilligerswerk in Nepal!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

"Zen- Bootcamp"

10 Juli 2010

Geef mij maar olifanten...

25 Juni 2010

On top of the world

08 Juni 2010

Een nieuw avontuur

29 Mei 2010

Ik hou ervan
Kelly

Dag lieve vrienden en familie! Leuk dat jullie mijn reisavonturen lezen!

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 61217

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 10 April 2020

Bali & Nieuw Zeeland

02 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Colombia

05 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Japan

25 November 2017 - 05 Januari 2018

Bali & Australië

18 November 2016 - 12 December 2016

Costa Rica 2.0

13 November 2015 - 05 December 2015

Vietnam

08 November 2014 - 03 December 2014

Costa Rica

04 April 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Zuid- Afrika

14 April 2010 - 02 Augustus 2010

vrijwilligerswerk in Nepal!

Landen bezocht: