Nepal, een harde wereld..... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu Nepal, een harde wereld..... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu

Nepal, een harde wereld.....

Door: kellyderkx

Blijf op de hoogte en volg Kelly

21 April 2010 | Nepal, Kathmandu

Tijdens mijn eerste week hier in Kathmandu heb ik lekker een beetje de toerist kunnen uithangen. In deze "introductieweek" heb ik elke middag een bijzondere plaats in Kathmandu bezocht. Ik heb veel bijzondere plekken gezien met heilige tempels en stupa's. Maar de harde werkelijkheid van het leven in Nepal is mij niet voorbijgegaan. Als ik om mij heen kijk zie ik zoveel tegenstrijdigheden vergeleken met onze Westerse wereld. Om een voorbeeld te geven vertel ik jullie het verhaal van een vrouw in Solokhumbu. Solokhumbu is een dorp in het Himalayagebergte. De vrouw moest bevallen door middel van een keizersnede. Hiervoor zou zij naar Kathmandu moeten worden gevlogen met een helikopter.Deze vlucht kost ongeveer 200 Euro. De zwangere vrouw kon dit niet betalen. Terwijl haar familie probeerde om wat geld bij elkaar te sprokkelen in het dorp, vertelden de dokters haar dat zij haar niet konden helpen. De kans dat ze samen met haar baby zou sterven was heel groot. Thuis had zij nog een kindje en haar man had haar verlaten. Het lot heeft ervoor gezorgd dat 4 vrijwilligers van VSN op de juiste plaats op de juiste tijd waren. Zij hebben ieder 50 Euro gelapt en hiermee de vrouw, de baby en haar andere kindje gered.
Ook de verhalen over de weeskinderen hebben mij geraakt. Sommige kinderen leven in een weeshuis omdat hun ouders teveel kinderen hebben en dit niet kunnen betalen. 1 jongetje heeft drie jaar lang in de jungle overleefd. Een ander meisje werd door haar ouders verkocht als slavin. Toen zij haar arm brak waarbij de botten eruit staken werd zij niet naar het ziekenhuis gebracht, dit was te duur. Vier maanden later werd zij door VSN opgenomen in een weeshuis en geholpen aan haar arm.
Ik ben mij ervan bewust dat ik nog veel meer van dit soort trieste verhalen krijg te horen. Ik vraag me af wat het met mij gaat doen. Na deze eerste week is er een sterk gevoel bij mij naar boven gekomen: Waardering. Ik heb waardering voor alles wat ik heb in mijn leven. De luxe van het hebben van een huis, stromend water, een w.c, een baan, een opleiding, mijn gezondheid en de wereld die voor mij open ligt.

  • 21 April 2010 - 16:10

    Broer:

    Heftig! Blijft hangen, doet je idd realiseren dat we best kunnen zeuren hier in nl! Kus bro

  • 21 April 2010 - 16:51

    Jose Van Hellenberg:

    WAt triest allemaal en dan wij die volop in de luxe leven,jet zal je allemaal maar moeten meemaken.Sterkte en tevens een onvergetelijke tijd
    Lieve groetjes jose

  • 21 April 2010 - 17:32

    Hannie Eijk:

    Beste Kelly,

    Reken maar dat je het gezeur en gemopper van die verwende Nederlanders de eerste tijd dat je terug bent moeilijk zal kunnen hanteren.

    gr. Hannie

  • 21 April 2010 - 17:50

    Sander Hartveld:

    Zoals ik lees krijg je een completere kijk op de wereld.
    Ondertussen zijn we hier in Nederland bezorgd over niet vliegende vliegtuigen en backpackers die uit Azië thuiskomen met een ESBL bacterie die resistent is voor antibiotica. Misschien heb ik m zelf ook wel na India, de tijd zal het leren.
    Heel veel reisplezier nog!

  • 21 April 2010 - 20:04

    Cora Haabeek:

    lieve kelly
    wat ben ik ontzettend trots op jou,fantasties wat jij allemaal bereikt hebt. ik wens je een hele fijne tijd in Nepal, en kom weer gezond terug in Nederland veel liefs Cora.

  • 22 April 2010 - 05:10

    Stichting Muses:

    Hee Kelly!
    jeetje heftig verhaal zeg! je zult inderdaad nog wel meer van dit soort verhalen gaan horen.. ik hoop dat je veels goeds kunt gaan doen daar!
    groetjes Nicole

  • 22 April 2010 - 18:25

    Marjo:

    Wow, dit verhaal komt even binnen. Kom ik dus net van de kapper a 90 euro, ik weet wel je mag het niet vergelijken, maar toch!!!! xx M

  • 22 April 2010 - 18:29

    Sha:

    Hey Chica,

    Je eerste week zit erop en nu al zo veel meegemaakt! Ook al ben je in heel wat landen geweest, wordt je nu toch weer verrast door de cultuur en leefomstandigheden. Geweldige ervaring!

    Ik reageer dan niet altijd even vlot, maar vind het geweldig om je verhalen te lezen.

    Don't let things hold you back or allow your fears or expectations of others to set the frontiers of your destiny. With other words do what you wanna do and keep us updated!!

    Have fun and be careful.

    Liefs, Shanita

  • 22 April 2010 - 21:45

    Padre:

    Tapailai naam Ke ho!
    Yes,maar wat een belevenisen daar allemaal!Nu in Pokhara aangekomen,op jouw project,zullen de indrukken uit Kathmandu je sterken op jouw ontwikkelingen op het dak van de wereld,heel veel wijsheid en sterkte!!!
    Dikke X Padre,met alle trots!!

  • 23 April 2010 - 07:21

    Kulap:

    Damn Maly, effe een traantje wegpinken. Ik wou dat ik deze trieste verhalen met je kon delen daar in Nepal, maar deze keer sta je er alleen voor. No problemo, want je bent ijzersterk! Als je een verlanglijstje hebt van je tijdelijke pleegkindjes dan hoor ik het graag, zodat ik een pakketje kan maken. Hoe bevalt je pleeggezin? Madrid was te gek, hele toffe mensen ontmoet, even langs mn oude huisje gelopen, veel regen op mn koppie gehad, een dag vertraging vanwege de wolk, maar al met al een topweek! mn app schiet al aardig op, vandaag komt de vloer er in en morgen en overmorgen ga ik verhuizen, het is zo een zonninge plek! helemaal toppie om de zomer in te leiden.

  • 23 April 2010 - 10:24

    Lucas:

    Hey Kelly,
    Leuk om je ervaringen te lezen. Tja...alles is relatief. Ik ben benieuwd naar je volgende deel.

    groeten,

    Lucas

  • 24 April 2010 - 21:25

    Frank:

    Hey Kelly, beetje laat maar beter dan nooit. Hoop dat je een goeie vlucht hebt gehad uit het met AS verstrooide nederland. Je bent iig goed aangekomen anders hadden we je verhalen niet gelezen...

    Patrick heeft gelijk, wij maar zeuren hier over nix terwijl het daar nog heel veel erger is dan hier in holland.

    Ik wil je wel ff zeggen dat ik hartstikke trots op je ben dat je dit stoere avontuur aan gegaan bent en ik hoop dat je heelhuids en wijzer terugkomt. En dat geldt ook voor Roos trouwens.

    Hou je haaks en neem zoveel mogelijk in je op zodat je als een rijker mens terugkomt bij ons.

    xx frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

vrijwilligerswerk in Nepal!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

"Zen- Bootcamp"

10 Juli 2010

Geef mij maar olifanten...

25 Juni 2010

On top of the world

08 Juni 2010

Een nieuw avontuur

29 Mei 2010

Ik hou ervan
Kelly

Dag lieve vrienden en familie! Leuk dat jullie mijn reisavonturen lezen!

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 61228

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 10 April 2020

Bali & Nieuw Zeeland

02 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Colombia

05 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Japan

25 November 2017 - 05 Januari 2018

Bali & Australië

18 November 2016 - 12 December 2016

Costa Rica 2.0

13 November 2015 - 05 December 2015

Vietnam

08 November 2014 - 03 December 2014

Costa Rica

04 April 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Zuid- Afrika

14 April 2010 - 02 Augustus 2010

vrijwilligerswerk in Nepal!

Landen bezocht: