Dromerig - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu Dromerig - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu

Dromerig

Door: kellyderkx

Blijf op de hoogte en volg Kelly

25 Mei 2010 | Nepal, Pokhara

Wanneer je reist leef je in een tweede wereld, een wereld naast je eigen bekende en vertrouwde leventje thuis. Soms voelt het als een droom, zo anders dan de realiteit die ik gewend ben. Sommige dagen voel ik me een beetje zweverig, een soort dromerig gevoel. Misschien komt dat door alle nieuwe vreemde indrukken die ik krijg van de wereld om mij heen. In een droom ontmoet je soms mensen die je eigenlijk niet kent maar waar je toch de grootste avonturen mee beleeft. Je kent ze nog maar net en toch voelt het bekend en vertrouwd. Je deelt alles met deze onbekende vrienden en bespreekt belangrijke lessen in het leven. Net als in een droom schrik ik soms wakker en probeer ik te beseffen waar ik ben. Dan volgt een angstig gevoel en voel ik mij ineens erg alleen. Ik tast in het donker en probeer mijn zicht helder te krijgen. Vervolgens ontspan ik mij weer en ga ik weer verder. In deze wereld zijn de dingen waar ik mij thuis druk om zou maken ineens niet meer zo belangrijk. Ik vraag me af waar dit gevoel van vrijheid vandaan komt.. Is het omdat ik alles van thuis heb achtergelaten. Mijn bagage van werk, mijn huis, boodschappen, mijn verplichtingen heb ik afgedaan. Misschien is het omdat ik weet dat de mensen in Nepal mij niet kennen en dus ook geen verwachtingen van mij hebben. Ik ben zo vrij als een vogel en heb minder bagage om mij druk over te maken. Of misschien is het omdat ik alleen in een vreemd land ben, waar ik tijd heb om mijzelf vragen te stellen. Toch is het moeilijk om deze twee werelden met elkaar te combineren; het bekende met het onbekende. De reden daarvoor zijn de mensen thuis om mij heen die mijn leven kleur geven. Ik besef mij nu, in deze onbekende wereld, dat ik mij het meest gelukkig voel met deze mensen om mij heen. Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn. Een mens heeft anderen nodig om verhalen en liefde mee te delen. Toch is het goed om af en toe met een been uit het bekende te stappen, op zoek naar het onbekende avontuur. Om te ervaren hoe je bent in een wereld die je niet kent, zonder al je bagage en de veiligheid van vrienden, familie en geliefden om je heen. Spring in het diepe en kijk wat er gebeurt!

  • 24 Mei 2010 - 13:32

    Peter:

    Lieve Kelly,

    Wat een indrukken en ervaringen doe je op! Petje af, je hebt helemaal gelijk! Ik denk nog best wel eens aan je! Xxx

  • 24 Mei 2010 - 15:25

    Kulap:

    Hey maly, ik spring woensdag weer in het diepe: het 25 meterbad in Zandvoort, haha. niet helemaal het zelfde diepe waar jij in zit, maar ja, je moet roeien met de riemen die je hebt, hihi. Kom net terug uit Antwerpen, 26 graden, heerrrlijk. Morgen weer in de schoolbanken, die zal je wel missen,not! Droomze moppie!

  • 25 Mei 2010 - 12:51

    Caroline:

    Wat ben je toch weer beschouwend! Maar zo voelde ik mij ook met het sapvasten in Turkeije. Niemand die je kent, je bent helemaal nieuw voor iedereen, een heel "kaal" mens eigenlijk. Inderdaad ook wel eens louterend om dat mee te maken, dag lieverd, tot gauw weer! x Lien

  • 25 Mei 2010 - 13:07

    Mama:

    hoi lieverd,

    Wat een wijze woorden!

    kus XXX ook van Mup

  • 25 Mei 2010 - 19:45

    Stichting Muses:

    wat een mooi verhaal weer Kelly! ik ben het helemaal met je eens ;). geniet er maar lekker van al het onbekende en laat je dit alles maar niet meer afnemen!
    Groetjes Nicole

  • 25 Mei 2010 - 20:58

    Joanne:

    Mooie stukje Kel, je kan wel voor Mind magazine gaan schrijven!

  • 26 Mei 2010 - 04:39

    Tessa:

    Hey wijze kel! i hear you woman! Op een iets luchtere manier Het bekende met het onbekende combineren: Ik dacht vandaag over mn portemonnee: "hmm deze kan ik niet in NL gebruiken, mn pinpas kan er net aan in maar waar laat ik mn bonus kaart?!?!?!"
    Geniet lekker van het onbekende zolang het kan, voor je het weet ben je weer aan het euroshoppen..

  • 26 Mei 2010 - 09:52

    Padre:

    Namaste,and keep on dreaming,wat een goed verhaal weer,je omschrijft het alsof ik het zelf beleef,en de momenten bij mij naar boven roept, dat ik het ook zo beleefde,maar besef ook dat het nooit zo geweest is als jouw avontuur daar,lieverd hou je goed,en mooie kilometers met je vriendinnen in de bergen!!
    Dikke kus Padre en Marxxx

  • 26 Mei 2010 - 09:52

    Padre:

    Namaste,and keep on dreaming,wat een goed verhaal weer,je omschrijft het alsof ik het zelf beleef,en de momenten bij mij naar boven roept, dat ik het ook zo beleefde,maar besef ook dat het nooit zo geweest is als jouw avontuur daar,lieverd hou je goed,en mooie kilometers met je vriendinnen in de bergen!!
    Dikke kus Padre en Marxxx

  • 26 Mei 2010 - 15:59

    Guus:

    True!!!!!

  • 26 Mei 2010 - 18:37

    Hannie Eijk:

    Hoi Kelly,

    Het is een moedige manier om jezelf te leren kennen, maar ook te waarderen wat je thuis zo lief hebt. Ik denk wel dat je in Nederland in eerste zin niet zo goed begrijpt waar wij ons allemaal druk over maken. Hopelijk maak jij je voortaan alleen druk over de echt belangrijke zaken in het leven!

    gr.

  • 27 Mei 2010 - 12:25

    Dennis:

    he kel wat een geweldig verhaalik hoop dat je gaat genieten van de nieuwe dingen die gaan komen groetjes

  • 27 Mei 2010 - 22:30

    Lisanne:

    Heerlijk om je verhalen te lezen! echt bundel de verhalen en doe er wat mee... you´ve got a gift!
    Enjoy lovely!

    Zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

vrijwilligerswerk in Nepal!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

"Zen- Bootcamp"

10 Juli 2010

Geef mij maar olifanten...

25 Juni 2010

On top of the world

08 Juni 2010

Een nieuw avontuur

29 Mei 2010

Ik hou ervan
Kelly

Dag lieve vrienden en familie! Leuk dat jullie mijn reisavonturen lezen!

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 61192

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 10 April 2020

Bali & Nieuw Zeeland

02 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Colombia

05 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Japan

25 November 2017 - 05 Januari 2018

Bali & Australië

18 November 2016 - 12 December 2016

Costa Rica 2.0

13 November 2015 - 05 December 2015

Vietnam

08 November 2014 - 03 December 2014

Costa Rica

04 April 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Zuid- Afrika

14 April 2010 - 02 Augustus 2010

vrijwilligerswerk in Nepal!

Landen bezocht: