Monkey don't pee on me - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu Monkey don't pee on me - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu

Monkey don't pee on me

Door: Kelly Derkx

Blijf op de hoogte en volg Kelly

29 November 2017 | Indonesië, Ubud

Ok ik vermaak me prima hier in het yoga dorp. Ik heb nog geen yoga les gedaan want ook hier in Indo slaap ik blijkbaar graag uit, maar dat mag de pret niet drukken. Voordat ik vertrok vroeg ik me af of ik het wel leuk zou vinden om alleen te zijn en of ik me dan niet zou gaan vervelen. Nu blijkt dat ik heel goed ben in mezelf vervelen; massages, beetje hangen bij het zwembad, biertje, zoeken naar eekhoorns, beetje de locals lastig vallen, voor me uit turen, ik heb het er maar druk mee.

Onderweg naar het centrum kom ik langs het apen bos. Ook hier heb ik "goeie" herinneringen aan uit mijn vorige reis. Het verhaal wat ik hierover had geschreven heette 'Monkey pee on me' .... dit keer ga ik dus niet door het apen bos maar er nét langs, over het pad van de locals. Ook staat er een groot hek tussen mij en het bos, wat dikke prima is. Deze beestjes zijn namelijk geen lieverdjes kan ik me nog goed herinneren. Ze jatten zo je zonnebril van je hoofd (alleen de dure merken) Voor geen goud ga ik voor m'n lol met een banaan dat bos in. Dat liep vorige keer voor een klein meisje met een tros bananen niet zo best af. (Klein apen- trauma'tje voor het meisje denk ik) Ik kwam er nog "goed" vanaf met alleen een onder gezeken t-shirt...

Ik dwaal wat door de drukke straten in het centrum en geniet van alle herkenbare dingen; De verborgen
Tempeltjes, de eetkarretjes waar naar mijn idee altijd dubieuze 'balletjes' in lijken te zitten (?)
De offers overal op straat waar je soms bijna je nek over breekt (beetje zelfde effect als een bananenschil), de vrouwtjes zittend op hun stoepjes die met altijd hetzelfde stemmetje "Helloooo miss" roepen.
En de stoepen die op de een of andere manier nooit normaal recht blijven lopen, maar als een soort 'obstacle run' omhoog en omlaag gaan, met daartussen steeds een dodelijk gat van een put. Allemaal van die heerlijk herkenbare dingetjes.
Ook de regen komt nu weer met bakken uit de lucht. En na mijzelf 2 uur te hebben verveeld in koffie barretjes besluit ik toch maar zo'n lekker plastic geel poncho'tje te scoren. Top, looking good.

Verder is heel Bali zwaar aan het bidden voor Mount Agung, en dat ruik je. Naast de asdeeltjes die soms uit de lucht komen dwarrelen wordt ik overal bedwelmd door grote wolken wierook, heerlijk vind ik dat. Met een dikke glimlach snuif ik dan de wierook (met hoogstwaarschijnlijk ook wat vulkanische as deeltjes) zo diep mogelijk op.

De luchthaven was/ is een paar dagen dicht en ik merk dat de yoga mensen hier steeds iets minder zen zijn. Mijn maat in Australië die ik ga bezoeken maakt zich in ieder geval geen zorgen en zei "See you friday mate"... ik ga nog maar even een wierookje branden.

  • 29 November 2017 - 17:02

    Vera:

    Gerrit en ik wensen je een geweldige reis en volgen je avonturen op de voet.
    Vooral Gerrit want die is erg benieuwd naar de verhalen van Australië.
    GENIET lieve Kelly xxx

  • 29 November 2017 - 17:43

    Nancy:

    Ben je verhalen aan het lezen hoor lieve kell!! Zo leuk wij waren er in mei en als ik jou verhaal lees zie ik meteen de beelden weer voor me, heerlijk!

    Enjoy Girl, maak er een mooie reis van!

    Kus Nance

  • 29 November 2017 - 20:05

    Julia :

    Heerlijk dit verhaal, het brengt mij helemaal mee naar het paradijs waarin jij je nu bevindt. Ik nu al uit naar alle avonturen die gaat beleven en naar wat je allemaal nog meer te wachten staat. En natuurlijk naar het reis verslag wat wij mogen lezen. Dus laat het allemaal op je afkomen en geniet er veel van! Liefs Julia

  • 29 November 2017 - 20:11

    Eric:

    Ik geniet van je verhalen en je schrijfstijl Kelly. Enjoy!
    XX Eric

  • 29 November 2017 - 22:51

    Bigbro:

    Okey, i like you. En ik weet dus precies waar je rond banjerd...dat vind ik dus heul leuk. Mis je je sis! En dat nu al...maar goed. De media brult hier uit volle borst dat het vliegveld weer open is.. dus 'srimp Inn the barby friday' gaat lukken...ik deel het enthousiasme ...

    PS... De dubieuze balletjes zijn onderdeel van je soul search...ik denk dat je er een aantal moet proberen..

    X bro

  • 30 November 2017 - 10:02

    Lisanne:

    Heerlijk mooie nicht. Aan t genieten van je verhalen hier samen met mama.

    Dikke dikke kus!

  • 30 November 2017 - 11:11

    Padre:

    Oeloepoeloeeeeeee, net zoals de brul die we hier in het natte en koude Nederlandse doen, fantastisch weer, je tweede reisverslag van Bali en de herinneringen van je vorige keer dat je erwas.
    De as dwarlert langzaam naar beneden, de wierook stijgt naar boven en dat is voor jou een goed voorteken, het lijkt erop dat alles heeft geholpen, Go-Girl en het volgende reisverslag komt vanuit Australië.
    Super trots op jou!!!!!!
    Xxxx Padre❤️

  • 01 December 2017 - 12:35

    Kulap:

    je zit inmiddels al met je moie kont in Cairns bij Alex aan het bier, doe je goed chica!
    weer even een kleine cultuurverandering, heerlijk. Geniet ervan. Slaap lekker uit, kortom,doe waar je goed in bent. Lekker op Mally avondtuur! en een dikke kus aan Alex!

  • 01 December 2017 - 23:42

    Gea En Harrie:

    Wat kun je toch leuk schrijven, Kel! Fijn dat je inmiddels veilig in Australië bent aangekomen.
    Geniet van je mooie reis. We zien uit naar je volgende verslag, veel liefs xxx

  • 01 December 2017 - 23:43

    Gea En Harrie:

    Wat kun je toch leuk schrijven, Kel! Fijn dat je inmiddels veilig in Australië bent aangekomen.
    Geniet van je mooie reis. We zien uit naar je volgende verslag, veel liefs xxx

  • 12 December 2017 - 17:33

    Nina:

    Lieve Druif!


    Wat fijn dat je goed bent aangekomen! Ik moest op Cuba natuurlijk nog aan je denken, ben heel blij dat je veilig bent aangekomen en dat je heb genoten van Swasti. Op je Facebook zag ik al prachtige foto's voorbij komen. Wat een leven! Geniet van alles!
    Dikke kus en heel veel liefs!

  • 21 December 2017 - 21:00

    Marianne Ritskes:

    Hoi Kelly, lang niets gehoord, alles oke? Lees in de reacties dat je inmiddels in Australië bent, heb zeker wat gemist, maak er te gekke feestdagen van, lekker in het warme zand of zo, weer eens wat anders dan de mist en grauwheid hier!
    Hoop gauw weer een reisverslag te lezen, heb het fijn!
    Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Kelly

Dag lieve vrienden en familie! Leuk dat jullie mijn reisavonturen lezen!

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 855
Totaal aantal bezoekers 61178

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 10 April 2020

Bali & Nieuw Zeeland

02 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Colombia

05 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Japan

25 November 2017 - 05 Januari 2018

Bali & Australië

18 November 2016 - 12 December 2016

Costa Rica 2.0

13 November 2015 - 05 December 2015

Vietnam

08 November 2014 - 03 December 2014

Costa Rica

04 April 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Zuid- Afrika

14 April 2010 - 02 Augustus 2010

vrijwilligerswerk in Nepal!

Landen bezocht: