Geef mij maar olifanten... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu Geef mij maar olifanten... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kelly Derkx - WaarBenJij.nu

Geef mij maar olifanten...

Door: kellyderkx

Blijf op de hoogte en volg Kelly

10 Juli 2010 | Nepal, Pokhara

Allereerst een excuusje voor het lange wachten op een nieuw verhaal (Roos).. Ik weet natuurlijk dat jullie met smart op een nieuw avontuur zitten te wachten maar ik heb een goed excuus: ik was druk met 'knuffelen'. Martijn heeft zich eindelijk bij me gevoegd en samen reizen we verder door Nepal. Onze eerste bestemming: Chitwan, de verassing van Nepal, een oeroude jungle, het Afrika van het 'dak van de wereld'. We arriveren in de Jungle Lodge. Aantal gasten: twee, aantal werknemers: zes. Onze gids, ik noem hem Rambo, vertelt ons dat we de koning en koninging van de lodge zijn. We zitten in een mega eetzaal aan het enigste gedekte tafeltje terwijl vier man ons aanstaren. We slapen in een 'lodge' zoals je die verwacht in de jungle; een rieten hutje met uitzicht op de olifanten in de tuin van de buren, weer eens wat anders.. Rambo neemt het programma met ons door: Olifanten bezoeken in de stallen, een Tharu dansvoorstelling; een groep jongens die met stokken een traditionele vechtdans uitvoeren, canoen, een jungle wandeling, badderen in de rivier met olifanten en een wandeling door de jungle op de rug van een jumbo. Ik heb er super zin in maar heb toch eerst nog een paar vraagjes voor Rambo. De Lonely Planet reisgids heeft me toch een beetje bang gemaakt. Er schijnen nogal wat 'risico'tjes' te zijn bij het wandelen door de jungle. Zo is er het gevaar om aangevallen te worden door een neushoorn, "Dan moet je snel in een boom klimmen", reageert Rambo nuchter. En als je echt een pechvogel bent dan heb je kans om een lippenbeer tegen te komen, "dan moet je rennen voor je leven!", aldus Rambo weer. En er zijn natuurlijk nog meer jungle bewoners die niet altijd even blij zijn om toeristen te zien: wilde olifanten, een rivier vol met krokodillen, slangen en last but not least; de tijger grrrr... Maar die heeft Rambo in zijn twintig jaar jungle ervaring nog maar 1x gezien, dus wees gerust, o.k dan Rambo. De volgende dag zitten we in een kano op de krokodillen rivier. Mijn armen en benen houd ik dicht tegen mijn lijf aan, krokodillen houden wel van een lekker hapje. Na een tijdje varen komen we locals in een boot tegen, ze wijzen naar het water; een krokodil. Onze stoere gids gooit het roer om en vaart er recht opaf. Op een halve meter afstand van de kano, die met een lullige drie centimeter boven het water uitsteekt, zien we een krokodil. Doodstil ligt hij daar te chillen in het water en wij komen hem even wakker maken..Na twee minuten heb ik alle worst case scenario's al in mijn hoofd afgespeeld en ben ik klaar om mister 'Croc' alweer gedag te zeggen. Geef mij maar olifanten..
Even later komen we aan land voor de jungle wandeling. Omdat het gras in deze tijd van het jaar extra hoog is, is het extra gevaarlijk, "je ziet ze niet aankomen" zegt Rambo met een grijns op zijn gezicht. "Maar dit is een veilige route", voegt hij er nog aan toe. Na nog geen tien stappen gezet te hebben ziet Rambo een wilde olifant. Aan de overkant van het water, dat wel. Rambo vertelt dat het zeldzaam is om een wilde te zien, de reusachtige jumbo houdt ons goed in de gaten. Ik ben dankbaar voor deze bijzondere ontmoeting, en voor de rivier die tussen ons in ligt. Tien stappen later vinden we de pootafdrukken van een neushoorn, "tien minuten oud" vertelt Rambo ons wijs. Het zweet staat op mijn voorhoofd, en dat is niet alleen van de hitte. We lopen door, angstig kijk ik om mij heen naar het hoge gras. Geen boom te zien om in te klimmen, bedenk ik me paniekerig. Nog een pootafdruk, van een tijger.."ook nog vers", zegt Rambo. "En hier zie je sporen van de tijger die over de aarde krast om zijn terratorium af te bakenen". Het zweet op mijn voorhoofd heeft zich inmiddels vermenigvuldigd. Een aantal stappen verder staat Martijn opeens stil en daar is ie dan: op nog geen vijftien meter afstand kijkt hij ons dreigend aan met zijn grote kop; een tijger. Ik kijk naar de gids en zijn assistent en zie de mix van verbazing, opwinding en paniek op hun gezicht. Wat nu? De tijger geeft een waarschuwende grom en ik zie de paniek bij Rambo overheersen. "Go back, go back!" Ik draai mij om voor een sprint wanneer ik Martijn beheerst achteruit zie lopen, met zijn gezicht naar de tijger. National Geographic truukjes; keer nooit je rug naar een tijger. Na vijf stappen achteruit komt Rambo aangerent: "run faster, faster!" terwijl zijn assistent achterblijft bij de tijger rennen we terug naar de rivier. Ieder moment verwacht ik de tijger achter ons, maar ik zie alleen Rambo; hij rent ons voorbij, bedenkt zich vervolgens dat hij ons moet beschermen en remt weer af. Tijdens het rennen geven we kreten van opwinding. Rambo is dolgelukkig, hij is in de zevende gidsen- hemel. Ik ben ergens anders; ergens tussen de zevende hemel en 'ik schijt in mijn broek'. Onze kano is er niet meer, ik sta klaar om in het water te springen. De assitent van de gids komt ook aangerent, hij leeft nog. Voor dit soort situatie's hebben ze dus een assistent nodig; om achter te laten bij de tijger als prooi terwijl de rest rent voor zijn leven. Een kano met toeristen komt voorbij, "we hebben een tijger gezien!" schreeuwt Rambo.De gids van de andere toeristen zet zijn vertand op nul en springt uit de kano met zijn toeristen, ze gaan de tijger zoeken. Ik zit ondertussen al in hun kano, klaar om te vertrekken. Rambo kijkt me smekend aan; gaan wij ook weer terug please? Ik vind dat iemand hier verstandig moet zijn: No fucking way, ik ga niet terug! Ik heb genoeg National Geographic gekeken om te weten dat je niet moet fucken met een tijger die je waarschuwd omdat je in zijn terratorium rondwandeld. Daarnaast geloof ik niet meer zo in deze 'veilige route'. Die neushoorn ligt daar vast ook ergens naar ons te loeren vanuit het hoge gras. Martijn heeft in zijn moment van 'Zen', in plaats van 'paniek' een foto'tje weten te maken van het moment supreme; het tijger koppie staat erop, een beetje vaag maar dat maakt niet uit. Deze koning en koninging van de jungle lodge zijn twee lucky basterds, aldus Rambo.

  • 10 Juli 2010 - 10:45

    Marjo:

    Nu ik het zo lees krijg ik het weer benauwd, al zat ik van de week na het sms'je helemaal te stuiteren op mijn stoel. Nu het zo is afgelopen is het natuurlijk wel een heel goed verhaal. Daar kan je mee thuiskomen! groetjes weer van mij

  • 10 Juli 2010 - 10:52

    Bro:

    Wat een gruwelijk verhaal!!!! Heel gaaf enne 'knuffelen' made me laugh!!!

  • 11 Juli 2010 - 06:56

    Stichting Muses:

    Hee Kelly!
    dank je voor dit verhaal weer haha. geniet er weer van!
    Groetjes Nicole

  • 11 Juli 2010 - 13:08

    Alain:

    Super dit is pas genieten, beetje veel spanning maar wie kan dit nou zeggen. Echt mooi verhaal, wacht op het volgende avontuur.
    Groetjes uit Hoofddorp

  • 12 Juli 2010 - 07:47

    Kulap:

    Hihi. Hoe vet!!! K zit echt met trotse pauwogies rechtop in mn stoel! Hoe vet dat je dat hebt meegemaakt! Te spannend auwe dibbes! Noooooo!Please post the picture! Damn woman!

  • 12 Juli 2010 - 09:29

    Padre:

    Torteltijgers,had jullie verhaal al op sms gelezen.maar dit lijkt op een avontuur wat nog niet in een boek staat beschreven,Martijn z"n ZEN moment is top(stond ie wel stil !!}Lucky basterds,geniet lekker verder.xxxx Padre

  • 12 Juli 2010 - 09:29

    Padre:

    Torteltijgers,had jullie verhaal al op sms gelezen.maar dit lijkt op een avontuur wat nog niet in een boek staat beschreven,Martijn z"n ZEN moment is top(stond ie wel stil !!}Lucky basterds,geniet lekker verder.xxxx Padre

  • 12 Juli 2010 - 09:29

    Padre:

    Torteltijgers,had jullie verhaal al op sms gelezen.maar dit lijkt op een avontuur wat nog niet in een boek staat beschreven,Martijn z"n ZEN moment is top(stond ie wel stil !!}Lucky basterds,geniet lekker verder.xxxx Padre

  • 14 Juli 2010 - 08:46

    Caroline:

    Yo liefies, wat een verhaal!! Ben reuze benieuwd naar de foto! Wel helemaal te gek dat jullie dit hebben meegemaakt, dat vergeet je je hele leven niet meer!! Geniet, kus Lien

  • 15 Juli 2010 - 07:09

    Mama:

    Jee Kel, goed dat ik hier niets van wist!!!
    Ik heb je stukje met hartkloppingen zitten lezen.

    Fijn dat je nu in een yoga-spa zit haha..

    Wel erg gelachen om het lodge verhaal met die starende mensen.
    Wat een avontuur schat.

    Hier alles goed, erg warm geweest en de katten hebben het naar hun zin.
    XXX kus en groetjes van ons

  • 15 Juli 2010 - 15:30

    Nien:

    Hallooo lovebirds!
    Wat een vetvetvet verhaal, kel daar moet je wat mee doen!
    zo te merken hebben jullie het geweldig.. echt heel leuk om te lezen! geniet ervan saampies.. enne.. ik had allang in die kano gezeten hoor Kel ;)
    Liefs nien en thoom

  • 19 Juli 2010 - 22:22

    Tessa:

    What tha fuck!! Dit verhaal had ik nog helemaal niet gelezen dude! Wat een story weer! En hoe gruwelijk! Blijf nog ff genieten lieve tijgers!!

  • 20 Juli 2010 - 11:14

    Bryan:

    Wuhahaha!

  • 20 Juli 2010 - 17:40

    Anne:

    Wauw! Mr & Mrs Irwin zou ik jullie eeredr noemen, haha! Wel very freaky maar een te mooi verhaal voor later! Fijn dat jullie weer zijn herenigd.
    Have fun.

    Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

vrijwilligerswerk in Nepal!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

"Zen- Bootcamp"

10 Juli 2010

Geef mij maar olifanten...

25 Juni 2010

On top of the world

08 Juni 2010

Een nieuw avontuur

29 Mei 2010

Ik hou ervan
Kelly

Dag lieve vrienden en familie! Leuk dat jullie mijn reisavonturen lezen!

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 61168

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 10 April 2020

Bali & Nieuw Zeeland

02 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Colombia

05 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Japan

25 November 2017 - 05 Januari 2018

Bali & Australië

18 November 2016 - 12 December 2016

Costa Rica 2.0

13 November 2015 - 05 December 2015

Vietnam

08 November 2014 - 03 December 2014

Costa Rica

04 April 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Zuid- Afrika

14 April 2010 - 02 Augustus 2010

vrijwilligerswerk in Nepal!

Landen bezocht: